Korpen Stockholm

Korpen Stockholm Motionsidrottsförening bildades 18 februari 1944 och är en ideell förening med säte i Stockholms stad, Sollentuna, Täby, Upplands Väsby och Lidingö. Föreningen arrangerar seriespel, cuper, träningar och gruppträning för privatpersoner och företag i enlighet med Korpens verksamhetsidé och värdegrund.

Korpen Stockholm är medlem i Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet (SF) och därigenom ansluten till Riksidrottsförbundet (RF) samt Korpen Stockholms län (SDF).

Verksamhetsidé

Korpen gör det enkelt för människor att sporta och ha kul tillsammans!

Värdegrund

Glädje, gemenskap och alla är välkomna!

Medlemskap

För att delta i en aktivitet som är arrangerad av Korpen Stockholm behöver du bli medlem i föreningen. Medlemsavgiften är 50 kr.

Som medlem har du rätt att:

• delta i Korpen Stockholms aktiviteter där du betalat aktivitetsavgift.
  • rösta på Korpen Stockholms årsmöte.
  • ta del av föreningens medlemserbjudanden hos våra samarbetspartners.
  • nyttja Korpens försäkring vid eventuell skada under en aktivitet anordnad av Korpen Stockholm.

Vill du veta mer?

Stadgar